sample of publications
-
articles
- The firm value and marketing intensity decision in conditions of financial constraint: A comparative study of the United States and Latin America. JOURNAL OF INTERNATIONAL MARKETING. 28:21-39. 2020
- Unauthorized use of famous brands and its impact on brand equity dimensions. Review of Marketing Science. 16:1-24. 2019
- Nuevas dimensiones y problemáticas en el ámbito de la creación y gestión de marcas. Cuadernos de Estudios Empresariales. 24:11-50. 2014
- International Franchising Decision-Making: A Model for Country Choice. Latin American Business Review. 15:13-43. 2014
- Investing time wisely: enhancing brand awareness through stakeholder engagement in the service sector. International Journal of Management Practice. 7:126-143. 2014
- La marca en la orientación de la empresa a la creación de valor. Economistas. 31:6-14. 2013
- Analyzing Social Responsability as a driver of firm's brand awareness. Procedia: social and behavioral science. 58:1121-1130. 2012
- La Marca como activo estratégico de la empresa española. Posición actual y perspectivas. Papeles de economía española. 82-96. 2012
- International franchise expansion of service chains: insights from the Spanish market. SERVICE INDUSTRIES JOURNAL. 32:1121-1136. 2012
- Gestión Estratégica de la marca en el mundo del vino. Spanish Journal of Rural Development . 3:1-18. 2012
- Towards an integrative framework of brand country of origin recognition determinants A cross-classified hierarchical model. INTERNATIONAL MARKETING REVIEW. 28:530-558. 2011
- Valoración del renombre de las marcas deportivas: Un análisis empírico para las marcas españolas de clubes de fútbol. Revista internacional de derecho y gestión del deporte. 3-21. 2011
- Identifying the factors driving market selection in Latin America. Journal of Global Strategic Management. 5-13. 2011
- La globalización de las marcas y la competitividad: tendencias y retos para las marcas españolas. Economía Industrial. 93-106. 2011
- Selección de mercados en la expansión internacional de la franquicia española. Información comercial española. 183-200. 2010
- Quién interesa que invierta en España?: la inversión extranjera directa de Latinoamérica en España: tendencias recientes y perspectivas. Journal Globalization, Competitiveness and Governability. 3:108-125. 2009
- Cuantificación del renombre de la marca: una propuesta metodológica. Investigación y Marketing. 28-35. 2009
- La internalización de la franquicia española y sus formas de penetración de mercados = The Internationalization of Spanish Franchising and its Foreign Entry Mode Choices. Cuadernos de Economia y Direccion de la Empresa. 12:47-82. 2009
- El marketing como instrumento de creación de valor en la empresa industrial = Marketing as a Value Creating Instrument in Industrial Companies. Dyna. 83:305-312. 2008
- La globalización de las marcas españolas: estrategia internacional e imagen de marca del Santander. Universia Business Review. 60-73. 2008
-
book chapters
- Plan de Marketing. In: Manual de creación de empresas. De la oportunidad a la puesta en marcha.. Editorial Aranzadi - Thomson Reuterss. 225-266. 2014
- Marketing y negociación internacional. In: Manual de Internacionalizacion: técnicas, herramientas y estrategias necesarias para afrontar con éxito el proceso de internacionalización. ICEX ESPAÑA EXPORTACION E INVERSIONES. 181-312. 2013
- Marketing internacional. In: Marketing sectorial. ESCUELA SUPERIOR DE GESTION COMERCIAL Y MARKETING (ESIC). 423-445. 2008
-
books
- Marketing internacional: nuevas perspectivas para un mercado globalizado. Ediciiones Pirámide. 2008
-
conference contributions
- La importancia del marketing móvil y el marketing digital como generadores del 'Amor de marca' en el sector deportivo. Una aplicación empírica al Real Madrid, F.C. 2016
- Corporate social responsibility, firm management and international experience as driving factors of a company's brand reputation 2015
- New criteria to select foreign entry mode choice of global franchise chains into emerging markets. 260-267. 2015
- European franchise expansion into Latin America. Evidence from the Spanish Franchise System 2014
- How much have Cuban hotel chains learned from foreign partners? A Customer Satisfaction Comparison between Cuban and foreign-managed hotels 2014
- The role of host country characteristics and the franchisor profile in the choice of foreign entry mode choice in international franchising 2014
- To Brand not to Brand or Both? Consequences for Dual-Brand Firms 2014
- An Empirical Analysis of the Spanish Franchise Diffusion into Latin America. 131. 2013
- International franchise presence and intensity level: profile of franchisors operating abroad 2013
- Choosing the master franchise entry mode in the middle east. Highlighting Spanish firm's international experience and the host country's efficiency of contract enforcement 2012
- Creación de Marca de Destinos Turísticos 2012
- How Market Environment May Constrain Global Franchising in Emerging Markets 2011
- Identifying the factors driving market selection in Latin America. 349-356. 2011
- Las marcas durmientes, el aprovechamiento del valor residual y la dilución de marca: una aplicación a los hipermercados Continente (grupo Carrefour). 53-70. 2011
- Marketing Capabilities in the Transition Economy of Cuba: The Impact of Ownership Structure 2008
- Modelling International Diffusion of Franchising from a Country Level Perspective 2008