Educational Technology in the Age of Natural Interfaces and Deep Learning = La tecnología educativa en la era de las interfaces naturales y el aprendizaje profundo Articles uri icon

publication date

  • March 2020

start page

  • 26

end page

  • 33

issue

  • 1

volume

  • 15

International Standard Serial Number (ISSN)

  • 1932-8540

abstract

  • Tools are an essential support in any human activity. As technology advances, we are able to design more advanced tools that help us in doing activities more efficiently. Recently, we have seen breakthroughs in the two main components of tools, namely the interface and the computing engine behind. Natural interfaces allow us to communicate with tools in a way better adapted for humans. In relation to the engine, we are shifting from a computing paradigm to another one based on artificial intelligence, which learns as it is used. In this paper, we examine how these technological advances have an impact on education, leading to smart learning environments. = Las herramientas son un soporte esencial en cualquier actividad humana. A medida que la tecnología avanza, podemos diseñar herramientas más avanzadas que nos ayuden a realizar las actividades de manera más eficiente. Recientemente, hemos visto avances en los dos componentes principales de las herramientas, la interfaz y el motor computacional que hay detrás. Las interfaces naturales nos permiten comunicarnos con las herramientas de una forma más adaptada a los humanos. En relación con el motor, estamos pasando del paradigma de la computación a otro basado en la inteligencia artificial, que aprende a medida que se utiliza. En este documento, examinamos cómo estos avances tecnológicos tienen un impacto en la educación, lo que conduce a entornos de aprendizaje inteligentes (smart learning environments).

subjects

  • Computer Science
  • Telecommunications

keywords

  • natural interfaces; artificial intelligence; deep learning; smart learning environments; mixed realities; interfaces naturales; inteligencia artificial; aprendizaje profundo; entornos de aprendizaje inteligentes; realidades mixtas