sample of publications
-
articles
- A cross-institutional analysis of data-related curricula in information science programmes: a focused look at the iSchools. JOURNAL OF INFORMATION SCIENCE. 44:768-784. 2018
- Dialoging about data with the iSchools: exploring curricula trends. JOURNAL OF INFORMATION SCIENCE. 1-19. 2017
- Learning objects as a resource in information literacy in competency-based, post-graduate degree programs. Investigacion Bibliotecologica. 29:139-168. 2015
- ¿Qué está pasando con los estudios universitarios de Biblioteconomía y Documentación en España? = What's happening to Library and Information studies in spanish universities?. Profesional de la Informacion. 22:505-514. 2013
- Incorporating Data Literacy into Information Literacy Programs: Core Competencies and Contents. LIBRI. 63:123-134. 2013
- Un modelo y un método para la transformación de la biblioteca escolar en centro de recursos de enseñanza y aprendizaje = Transforming the school library into a teaching and learning resource center: a model and a method. Transinformacao. 24:165-178. 2012
- Propuesta de un modelo para la medición del impacto en políticas TIC hacia la inclusión social: avances del proyecto IMPOLIS. Ciência da Informação. 40:292-300. 2011
- Criterios para la evaluación de la usabilidad de los recursos educativos virtuales: un análisis desde la alfabetización en información. INFORMATION RESEARCH-AN INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL. 13. 2008
-
book chapters
- Avanzar en el aprendizaje autónomo y social: integración de autoevaluación y evaluación por pares como herramientas de evaluación formativa. In: Innovación docente e investigación en educación . DYKINSON, S.L.. 211-219. 2020
- Competencias informacionales. In: Técnicas de Búsqueda y Uso de la Información. EDITORIAL CENTRO DE ESTUDIOS RAMON ARECES, S.A.. 11-22. 2013
- La información y sus profesionales como factor de desarrollo sostenible en sociedades desfavorecidas. In: Estudios en homenaje al profesor Gregorio Peces-Barba. Vol. I. Entre la ética, la política y el derecho. DYKINSON, S.L.. 311-344. 2008
-
conference contributions
- Social media and library metrics and indicators: how can we measure impact on performance?. 2734-2735. 2019
- Library and information professionals as knowledge engagement specialists. Theories, competencies and current educational possibilities in accredited graduate programmes 2013
- Not Teachers, but Knowledge Engagement Specialists: Theories, Competencies and a Program for Information Professionals' Instructional Education 2013
- Open Data: una visión educativa 2012
-
thesis
-
working papers