La utilización de twitter como herramienta docente: su aplicación al Grado de Relaciones Laborales y Empleo = Twitter as teaching tool: development and validity for the Degree of Labor Relations and Employment at Carlos III University Articles uri icon

authors

  • NIETO ROJAS, PATRICIA

publication date

  • September 2017

start page

  • 51

end page

  • 66

issue

  • 37

International Standard Serial Number (ISSN)

  • 1575-7048

abstract

  • El uso de redes sociales se ha convertido en algo generalizado, alcanzando también al mundo académico. Este artículo dará cuenta de un proyecto de innovación docente, llevado a cabo por varios profesores de la Universidad Carlos III de Madrid, consistente en la utilización de Twitter como material docente, habida cuenta que esta red social aparece como un medio altamente compatible con la educación en competencias. El proyecto surge con el convencimiento del potencial de las redes sociales como herramienta docente en varias asignaturas del área del Derecho del Trabajo aunque esta contribución se centrará en su ejecución en una asignatura obligatoria del 3º Curso del Grado de Relaciones Laborales y Empleo, denominada "Análisis del marco regulador de las relaciones laborales en España". = In this article I will be discussing ways that you can use social media in the classes at university. Specifically, we have used Twitter in an innovation project at Carlos III University. Twitter is a microblogging site. Microblogging involves writing very short updates on what you are doing, your ideas, activities, to interesting sites and so on. Twitter limits updates to 140 characters, and these updates are known in the Twitter community as "tweets". The potential of social networks as a teaching tool in several subjects in the area of Labor Law Department is evident although this communication will focus on its implementation in a compulsory subject of the 3rd Degree of Labor Relations and Employment, called «Analysis of the regulatory framework of relations Labor in Spain».

subjects

  • Education
  • Law
  • Sociology

keywords

  • innovación; twitter; aplicación; eficacia; interactividad; espacio europeo de educación superior; innovation; social media; twitter; development; validity; application; european higher education area